marți, 4 august 2009

Povestea merge mai departe

"... ca vantul din Vama Veche"

Putin imi pasa ca nu mai e "ca altadata". Putin imi pasa ca au aparut umbrelute cu sezlonguri. Ma lasa rece hotelul de 4 stele crescut nu se stie de cand. E mare si urat, are fatada vopsita in alb si galben, balustrade din aluminiu si o proportie incerta - fie, astazi mi-am propus sa nu mai fiu arhitect. Mi-am inghesuit 5 tricouri si cateva alte nimicuri in rucsac, mi-am luat adio de la computer, de la oras, de la asfalt, de la familistii insipizi, cu burta, chelie si neveste plicticoase din Cap Aurora unde aterizasem printr-o intamplare, si am fugit - asta e cuvantul - am fugit. In Vama Veche. Daca e vreun loc in care sa te revizitezi, sa iti aduci aminte cine esti cu adevarat - TU, nu individul care stie 3DMax si care-si incaseaza cecul intre doua deadline-uri, atunci acolo e. E locul unei victorii personale - victorie asupra a tot ce inseamna constrangere si rutina.

Depinde mult cu ce inima vii. Vama e ca o adolescenta capricioasa, te poate face sa te indragostesti sau sa fugi fara a te mai uita inapoi. Pe mine m-a primit cu soare arzator si bubuit de AC/DC. Mi-ar fi placut, e drept, o plaja mai curata, dar ce mai conteaza, cand ai pescarusi, valuri, fete cu sanii goi si cand din boxele de la Stuf iti canta Roger Waters. Sa intalnesti linistea lui "Radio K.A.O.S." acolo unde se termina (sau incepe) Romania... e fabulos.

Dar mai presus de toate a fost, cred, sentimentul libertatii si al inocentei regasite. Eram copii in vacanta, eram calatori cu "trenul fara naş" al celor de la IRIS. Acum stiu - Marcel Proust isi avea madelena. Eu am vara in Vama Veche. Desi am ajuns deja de 3 zile acasa, inca n-am plecat de acolo.
Depinde mult cu ce inima vii. Vama e "Hotel California" din care you can check out anytime you like but you can never leave. E unul din acele locuri din care nu mai poti pleca. Ramai mai departe captiv in vara stropita din plin cu nostalgii, apa de mare si bere.

Garm spunea...

Sincer nu am fost niciodata in vama dar din ce am auzit de la amici s-a cam manelizat. Nu mai e asa de multa "libertate" ca pe vremuri.

Night Elf spunea...

@Garm - Depinde unde te uiti. De manelizare... cred ca a cam exagerat amicul tau. E drept ca am vazut ceva personaje care ar cadra mai degraba prin Mamaia / Bamboo and shit, dar de manele inca nu m-am lovit. Nu serios, a fost chiar fain, chiar daca nu mai e cum era.

Garm spunea...

Noi prin manelar intelegem altceva. De exemplu unul care merge cu masina prin oras asculta la maxim Mozart tot manelar se cheama. Conteaza mai mult gestul care deranjeaza decat muzica in sine...

Cat despre amicul meu ... mi-a dat de inteles ca au aparut tot mai multe fitze. Vama era considerata asa mai hippie.

Dar din nou, eu nu am fost niciodata acolo deci nu pot sa imi dau pe bune cu parerea.

Night Elf spunea...

Sunt de acord cu voi atunci referitor la "manelar".