duminică, 14 martie 2010

Partir c'est mourir un peu

12 comentarii:

krossfire spunea...

Parca voiau si la Hollywood sa bage o minune de film pe tema asta (desi ma tem de ce-ar putea iesi)

Night Elf spunea...

@Kross: Te referi cumva la postul anterior? E posibil, inca n-am aflat nimic.
(altfel nu stiu ce sa zic :)

krossfire spunea...

Da, la postul anterior ma referam. Mai mult, am mai intrat de doua ori sa vad care-i baiul si nu intelegeam de ce nu mi-a aparut commentul :))

Night Elf spunea...

Aha. Referitor la Hollywood, s-a facut dea acum cativa ani un film despre ww1, tot bazat pe fapte si personaje reale - "Flyboys", despre escadria Lafayette. Slabut, dar spectaculos.

pepe spunea...

Elfie, auzisi tampenia care au facut-o dobitocii, tampitii, prapaditii, din CSAT? Au aprobat cumpararea a 24 F-16 second hand.Ce arunca Uncle Sam luam noi.Ufff, daca n-as fi la tine in "casa" , as injura mai dihai ca un birjar. Ce sa mai, suntem prosti !

Night Elf spunea...

@Pepe - Man... decizia mi se pare cam singura posibila, asa proasta cum pare ea la prima vedere. In primul rand, adevarul e ca suntem cu cutitul la os nu numai dpdv financiar, dar si in ce priveste resursa de viata a lui Mig21, de care si asa s-a tras mai ceva ca de chewing gum. Avioanele la mana a doua, oricare ar fi ele, prezinta avantajul ca EXISTA, pe cand sa comanzi, sa fabrici, sa testezi si sa livrezi avioane noi dureaza ani in sir. Nu mai vorbesc de formarea pilotilor. Mie imi placea oferta SAAB pt Gripen, platibile in 10 ani sau ceva de genul, dar ar mai fi durat mult pana sa ne livreze 24 de bucati noi. Acum, n-or fi ele tocmai Block 52+ ca ale polonezilor, dar cred ca se poate lucra destul de bine pe ele pt ce ne trebuie noua. In plus, mare parte din avionica de pe Lancer e similara cu cea de pe F16 C, de unde zic eu... poate o fi mai usor pt piloti sa faca trecerea. Si Italia a ales varianta F16 la mana a doua (mai rau, ei nici nu prea aveau nevoie de el, dar vor sa achizitioneze F35 cand o fi gata). Una peste alta, eu zic ca nu e cea mai fericita decizie, dar cum ziceam, e cam singura posibila.

pepe spunea...

Pai si eu tot pentru SAAB eram. Bine ca daca era dupa mine as fi luat Suhoi, dar asta chiar nu se poate. Dar sa vezi cat o sa coste intretinerea lor. Acum, ma intreb de ce s-a ajuns cu cutitul la os.Ca demult era vorba de achizitii de avioane si in perioada aia se puteau lua (daca se vroia) decizii mult mai inspirate. Asa s-a intamplat si cu fregatele si in curand o sa vezi ca o sa tragem cu puscoace M16 din Vietnam.Asa am avut noi conducatori. Pe vremuri, rusii ne-au dat MIG19 pe care le folosisera in Coreea.

Night Elf spunea...

S-a ajuns cu cutitul la os pt ca n-a vrut niciun ministru al apararii sau de la finante sa isi asume raspunderea. Au tot taraganat pana le-a trecut mandatul, doar doar s-o ocupa succesorul.

pepe spunea...

Dap si acum vin sa faca pe grozavii la TV. Ca l-am vazut si pe Melescanu ce zmeu era. Asta e !
Asa ca nenea Elfie, cu nenea Pepe si cu alti neni care inca mai muncesc vor pune banuti la buget sa vada vechiturile americane falfaind pe deasupra lor. Macar de-ar face si ai nostri o formatie de acrobatie gen Patrouille de France, Blue Angels .....

Night Elf spunea...

Asa ar fi frumos, dar nu cu F16. Stii ce ar fi ideal pt asa ceva? IAR99. Romanesc, frumos, prezentabil, excelent la acrobatie, usor de intretinut... da cred ca va mai trece multa vreme pana sa vedem.

Garm spunea...

Avioanele respective sunt cat de cat noi? Sau au cateva razboaie la activ? Oricum ca stat membru NATO sa te aprovizionezi de la Second Hand mi se pare cam penibil. Mai bine cumparau mai putine, mai putin performante dar noi.

Night Elf spunea...

@Garm - inca nu se stie, si eu sunt curios. Auzeam acum ceva vreme ca vor fi preluate de la Israel (care tocmai a achizitionat ceva variante noi de F16, si e posibil sa vrea sa scape de alea vechi, care sunt de pe la mijlocul anilor 80, si despre care se stie ca ei le-au cam pus serios la treaba). Astept cu nerabdare detaliile.